1901 yılında karakter analizi yapan gözlük hayal ederek kitabına yansıtan L. Frank Baum ile başladı "gerçekliği zenginleştirme" düşüncesi. Dünyanın ilk başa takılan görüntüleyicisi Sword of Damocles'ı tasarlayan Ivan Sutherland sanal gerçeklik teknolojisine büyük ilham oldu. Geçmişten bugüne artırılmış gerçeklik (AR), sanal gerçeklik (VR), karma gerçeklik (MR) derken genişletilmiş gerçeklik (XR)'in hayatımıza olabilecek etkilerini konuşur hale geldik. Peki gerçekliğin zenginleşmesi ile derslerimizdeki etkileşimi nasıl artırabiliriz? Bu atölyede öğrencilerin somutlaştırmakta zorlandığı ya da sınıf ortamında incelenmesi mümkün olmayan konuları ile ilgili AR ve VR teknolojilerini derslerimize nasıl entegre edebileceğimiz üzerine çalışacağız. Kazanım çerçevesinde öğrenci merkezli etkinlikler ile öğretim sürecini farklılaştırarak tüm öğrencilerin yaşayarak öğrenme deneyimlerini tasarlayacağız ve kalıcı öğrenmelerine olanak sağlayacağız.